σε

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο καλυμμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ δεν χρειάζεται να μπει στην πρίζα για 7 μήνες

ΤΟ LIGHTYEAR 0 ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟ ΟΣΟ ΜΙΑ FERRARI, ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΑΕΙ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

Η ολλανδική εταιρεία Lightyear ανακοίνωσε ότι αυτό το φθινόπωρο θα αρχίσει να κατασκευάζει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που θα είναι πλήρως εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκά πάνελ.

Το “Lightyear 0” θα διαθέτει καμπύλους ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή, το καπό και το πορτμπαγκάζ του, οι οποίοι θα φορτίζουν την ηλεκτρική μπαταρία του καθώς το αυτοκίνητο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας – είτε κινείται, είτε παραμένει σταθμευμένο.

Οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη θα μπορούσαν να γίνουν από τον Νοέμβριο.

Το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορεί να διανύσει περίπου 624 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση και θα έχει επιπλέον εμβέλεια έως και 44 μίλια την ημέρα από τα ηλιακά πάνελ. Συγκριτικά, η εμβέλεια του είναι πολύ μεγαλύτερη από το Tesla Model 3 (441 χιλιόμετρα),

Κάθε ώρα στον ήλιο θα προσθέσει έως και 9,7 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την Lightyear. Η ηλιακή επαναφόρτιση, σημαίνει ότι οι οδηγοί θα περνούν λιγότερο χρόνο στα σημεία φόρτισης – ή μπορεί να υπάρξουν ημέρες που δεν θα τα χρειαστούν καν. Η εταιρεία αναφέρει ότι σε μια ηλιόλουστη χώρα όπως η Ισπανία ή η Πορτογαλία, εάν η καθημερινή σας διαδρομή είναι μικρότερη από 35,4 χιλιόμετρα (σ.σ και το παρκάρετε σε «καλό σημείο» χωρίς πολλές σκιές), δεν θα χρειαστεί να συνδέσετε το αυτοκίνητο στην πρίζα για έως και επτά μήνες. Σε ένα πιο συννεφιασμένο κλίμα, όπως η Ολλανδία, το αυτοκίνητο ίσως χρειάζεται φόρτιση μετά από δύο μήνες.

Μικρότερη μπαταρία, ελαφρύτερο αυτοκίνητο

Το μοντέλο “Lightyear 0” έχει πολλά κοινά με το πρωτότυπο Lightyear One που είχε παρουσιαστεί πριν από δύο χρόνια, αλλά είναι σε θέση να κάνει περισσότερα με μικρότερη μπαταρία, λέει ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας Lex Hoefsloot. Το σύστημα κίνησης «είναι το πιο αποδοτικό στον κόσμο», προσθέτει, υπογραμμίζοντας ότι το αεροδυναμικό σχήμα του αυτοκινήτου και ο κινητήρας τετρακίνησης επιτρέπουν σε μια μικρότερη μπαταρία να παρέχει την ίδια εμβέλεια.

«Ολόκληρο το αυτοκίνητο είναι ελαφρύτερο και εισέρχεται σε αυτόν τον θετικό κύκλο ανατροφοδότησης όπου όλα μπορούν να γίνουν ελαφρύτερα. Έτσι καταφέραμε να φτάσουμε στα 1.575 κιλά. Αν κοιτάξετε άλλα αυτοκίνητα που προσφέρουν παρόμοια εμβέλεια, είναι όλα περίπου 40% βαρύτερα».

Άλλες εταιρείες αναπτύσσουν αυτοκίνητα με ηλιακούς συλλέκτες, αλλά καμία δεν είναι ακόμη έτοιμη να βγει στην αγορά. Το Sono Sion, που έχει προγραμματιστεί για παραγωγή το 2023, υπόσχεται να παρέχει κατά μέσο όρο 16 χιλιόμετρα «ηλιακής εμβέλειας» ανά ημέρα. Το Aptera Never Charge είναι ένα φουτουριστικής εμφάνισης τρίτροχο που η εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα μπορεί να διανύσει περίπου 64 χιλιόμετρα με τη βοήθεια της ηλικιακ΄ής ενέργειας την ημέρα. Η Aptera δήλωσε στο CNN ότι ελπίζει ότι το αυτοκίνητο θα μπει στην παραγωγή το 2023 και ότι έχει ήδη 24.000 κρατήσεις.

Η όλη ιδέα του “Lightyear 0” μπορεί να βασίζεται στη βελτίωση της αποδοτικότητας και τη μείωση του χρόνου φόρτισης, και η μέγιστη ταχύτητά του είναι «μόλις» 160 χιλιόμετρα/ώρα. Για να αγγίξει τη μέγιστη ταχύτητα χρειάζεται 10 δευτερόλεπτα, κάτι που ο Hoefsloot παραδέχεται ότι οφείλεται στο ότι η ομάδα εστίασε στην εμβέλεια.

Είναι επίσης ακριβό: κάθε ένα από τα 946 κομμάτια που θα κατασκευαστούν, σε πρώτη φάση, θα κοστίζει περίπου €250,000 – λίγο περισσότερο από μια Ferrari Roma, σημαντικά πιο ακριβό από τα οικογενειακά ηλεκτροκίνητα οχήματα μεσαίας κατηγορίας, όπως το Nissan Leaf (περίπου 27.000 δολάρια στις ΗΠΑ) ή το Tesla Model 3 (περίπου 50.000 δολάρια).

Η εταιρεία ελπίζει να λανσάρει ένα «φτηνό μοντέλο», το Lightyear Two. μέχρι το 2025, το οποίο θα πωλείται στη λιανική προς 30.000 ευρώ.

ΠΗΓΗ