σε

65 ΕΞΥΠΝΟΙ & ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟΙ ΓΡΙΦΟΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ [ΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ]

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • 1. Τι Θα Βρείτε Σε Αυτό Το Άρθρο
  • 2. Γρίφοι για Παιδιά Νηπιαγωγείου
  • 3. Γρίφοι για Παιδιά Δημοτικού
  • 4. Μαθηματικοί Γρίφοι για Παιδιά Δημοτικού
  • 5. Αστυνομικοί Γρίφοι Μυστηρίου για Παιδιά

Οι γρίφοι έχουν τις απαρχές τους στην αρχαιότητα, καθώς πληθώρα πολιτισμών από όλο τον κόσμο τους χρησιμοποιούσε τόσο για διασκέδαση, όσο και για κινητοποίηση της αντισυμβατικής σκέψης. Οι γρίφοι για παιδιά κάνουν σε όλο τον κόσμο την εμφάνισή τους στο σχολικό πλαίσιο με σκοπό να βοηθήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σήμερα, τα αινίγματα αποτελούν μια δημοφιλή απασχόληση για όλη την οικογένεια, καθώς οι γονείς συχνά βάζουν τα παιδιά τους σε μια ευχάριστη διαδικασία σκέψης ως ένα διάλειμμα από άλλα παιχνίδια ή σε στιγμές που δεν περνάει με τίποτα η ώρα, πχ στο αυτοκίνητο.

Έχουμε συλλέξει για εσάς γρίφους διαφόρων κατηγοριών. Σε αυτό το άρθρο του Parents Hub υπάρχουν:

  • έξυπνοι γρίφοι για παιδιά όλων των ηλικιών, όπως για παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού,
  • γρίφοι μυστηρίου/αστυνομικοί, αλλά και μαθηματικοί γρίφοι  μαζί με τις απαντήσεις τους για να διαλέξετε.

20 Γρίφοι για Παιδιά Νηπιαγωγείου

Πολλά παιδιά νηπιαγωγείου δείχνουν μεγάλο ενθουσιασμό για γρίφους, και μπορεί να σας εκπλήξουν με τον τρόπο σκέψης τους. Άλλα χρειάζονται περισσότερα ερεθίσματα για να μπουν στη λογική αυτή. Οι γρίφοι για παιδιά νηπιαγωγείου απαιτούν έναν σχετικό βαθμό ευκολίας παρέχοντας ταυτόχρονα μια μικρή δοκιμασία όξυνσης της σκέψης. Οι καλύτεροι γρίφοι για αυτή την ηλικία είναι εκείνοι που μαζί με την πρόκληση που έχουν προσφέρουν και άφθονο γέλιο.

Έτσι τα παιδιά είναι πιθανότερο να θελήσουν να παίξουν κι άλλο αυτό το συναρπαστικό παιχνίδι και να ζητήσουν από εσάς περισσότερα τέτοια αινίγματα. Παρακάτω ακολουθούν οι καλύτεροι γρίφοι για παιδιά νηπιαγωγείου.

  • Τι πρέπει να σπάσει πριν το χρησιμοποιήσουμε; (Το αυγό)
  • Τι μπορείς να αρπάξεις αλλά δε μπορείς να πετάξεις; (Τη γρίπη)
  • Αν πήγα βόλτα χωρίς την ομπρέλα μου, γιατί δεν βράχηκα; (Γιατί δεν έβρεχε)
  • Τι ανεβαίνει και ποτέ δεν κατεβαίνει; (Η ηλικία)
  • Πάει, πάει και πίσω δεν γυρνάει. Τι είναι; (Το ποτάμι)
  • Τι ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο αλλά δεν φεύγει ποτέ από τη θέση του; (Το γραμματόσημο)
  • Τι είναι γεμάτο τρύπες αλλά συγκρατεί το νερό; (Το σφουγγάρι)
  • Τι είναι μαύρο, βγαίνει τη νύχτα και σε εξαφανίζει; (Το σκοτάδι)
  • Η Μαρία έχει τρεις κόρες και η κάθε μία έχει έναν αδερφό. Πόσα παιδιά έχει η Μαρία; (Τέσσερα, κάθε κόρη έχει τον ίδιο αδερφό)
  • Όταν σκουπίζομαι, βρέχεται. Τι είναι; (Η πετσέτα)
  • Τι είναι πάντα μπροστά από μας αλλά δεν το βλέπουμε; (Το μέλλον)
  • Περνάει μέσα από το τζάμι χωρίς να το σπάσει. Τι είναι; (Το φως)
  • Γεννιέται ψηλό και πεθαίνει χαμηλό. Τι είναι; (Το κερί)
  • Πού μπορούμε να βρούμε δρόμους και μαγαζιά αλλά όχι ανθρώπους; (Στον χάρτη)
  • Βγαίνουν τη νύχτα χωρίς να τα φωνάξεις. Τι είναι; (Τα αστέρια)
  • Τι έχει πόδια αλλά δεν περπατάει; (Το τραπέζι)
  • Βγαίνει σε πολλά χρώματα και μεγαλώνει όταν γεμίσει. Όταν σπάσει κάνει δυνατό θόρυβο. Τι είναι; (Το μπαλόνι)
  • Τι έχει δάχτυλα αλλά δε μπορεί να δείξει; (Το γάντι)
  • Είναι μεγάλη και στρογγυλή. Μπορείς να την κόψεις σε κομματάκια. Τι είναι; (Πατάτα)
  • Φτιάχνει δύο ανθρώπους από έναν. Τι είναι; (Ο καθρέφτης)

20 Γρίφοι για Παιδιά Δημοτικού

Σε έρευνα της Marcy Zipke αποδείχθηκε πως οι γρίφοι και τα αινίγματα για παιδιά έχουν υψηλή παιδαγωγική αξία, καθώς προσφέρουν ιδανικό μέσο για να μάθουν τα παιδιά να διαχειρίζονται τη γλώσσα με μια πληθώρα από τρόπους.

 

Οι γρίφοι αποτελούν σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο, αφού τα παιδιά σχολικής ηλικίας επωφελούνται τόσο από τη διαδικασία σκέψης των γρίφων όσο και από την τελική απάντηση.

 

Οι σπαζοκεφαλιές συντελούν στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και παρέχουν γενικές γνώσεις για τη ζωή είτε με έμμεσο είτε με πιο άμεσο τρόπο μέσα από το παιχνίδι. Μπορούν να δώσουν στους συμμετέχοντες την ικανότητα επιχειρηματολογίας, αλλά και ενίσχυσης της μνημονικής ικανότητας. Ας δούμε τους καλύτερους γρίφους για παιδιά δημοτικού.

  • Πόσοι μήνες του χρόνου έχουν 28 μέρες; (Όλοι, αφού όλοι έχουν τουλάχιστον 28 μέρες).
  • Ανήκει σε σένα αλλά οι φίλοι σου το χρησιμοποιούν περισσότερο; Τι είναι; (Το όνομά σου)
  • Ποια είναι τα δύο πράγματα που δε μπορείς να φας για πρωινό; (Μεσημεριανό και βραδινό)
  • Όταν μεταμορφώνεται βγάζει πολύ δυνατό ήχο. Τι είναι; (Το ποπ κορν)
  • Μπορώ να γεμίσω έναν χώρο αλλά δεν πιάνω καθόλου χώρο. Τι είμαι; (Το φως)
  • Ποιο είναι το μόνο μέρος στον κόσμο που βρίσκω το σήμερα πριν από το χθες; (Το λεξικό)
  • Αν το έχω, δεν το μοιράζομαι. Αν το μοιραστώ, δεν το έχω. Τι είναι; (Το μυστικό)
  • To αγοράζεις για να φας αλλά δεν το τρως ποτέ. Τι είναι; (Το πιάτο)
  • Τι ανεβοκατεβαίνει χωρίς να κινείται; (Η θερμοκρασία)
  • Τι αρχίζει με το γράμμα “τ”, τελειώσει σε “ο” και έχει χιλιάδες γράμματα; (Το ταχυδρομείο)
  • Τι έχει δείκτες αλλά όχι νύχια; (Το ρολόι)
  • Μια κοπέλα κάθεται σε ένα σκοτεινό δωμάτιο και διαβάζει; Πώς διαβάζει χωρίς φως; (Είναι τυφλή και διαβάζει με κώδικα Μπράιγ)
  • Αν ένα ηλεκτρικό τρένο τρέχει με μεγάλη ταχύτητα και ο αέρας φυσάει προς τα δυτικά, προς τα πού πηγαίνει ο καπνός; (Δεν υπάρχει καπνός στα ηλεκτρικά τρένα)
  • Τι είναι πάρα πολύ ελαφρύ αλλά ακόμα και ο πιο δυνατός άνθρωπος δε μπορεί να το κρατήσει για περισσότερο από ένα λεπτό; (Η αναπνοή)
  • Έχει λαιμό αλλά όχι κεφάλι. Τι είναι; (Το μπουκάλι)
  • ‘Έχει δόντια αλλά δε μπορεί να μασήσει. Τι είναι; (Η χτένα)
  • Είναι φτιαγμένο από νερό αλλά δεν είναι βρεγμένο. Τι είναι; (Το σύννεφο)
  • Τι είναι τόσο μεγάλο όσο ένα λιοντάρι αλλά δεν ζυγίζει τίποτα; (Η σκιά του λιονταριού)
  • Τι πετάει παρόλο που δεν έχει φτερά; (Ο χαρταετός)
  • Τι ασπρίζει όταν είναι βρώμικο και μαυρίζει όταν είναι καθαρό; (Ο μαυροπίνακας)

20 Μαθηματικοί Γρίφοι για Παιδιά Δημοτικού

Όπως οι άλλες σπαζοκεφαλιές, έτσι και οι μαθηματικοί γρίφοι για παιδιά δημοτικού έχουν μοναδική αξία στην ανάπτυξη της σκέψης. Καθώς τα παιδιά προσπαθούν να βρουν την απάντηση στο ερώτημα που τους τίθεται, μπαίνουν στη διαδικασία να συγκεντρωθούν περισσότερο και να εστιάσουν σε αυτό που τους ζητείται κάθε φορά. Οι μαθηματικοί γρίφοι ενθαρρύνουν ακόμη περισσότερο την αναλυτική σκέψη και τον επαγωγικό συλλογισμό, ενώ παράλληλα συντελούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.

Τέλος, αν διαβάζουν τα ίδια τα παιδιά τον γρίφο, βελτιώνονται οι ικανότητές τους στην κατανόηση περιεχομένου.

  • Τι ζυγίζει περισσότερο; Ένα κιλό πούπουλα ή ένα κιλό τούβλα; (Το ίδιο, ζυγίζουν και τα δύο ένα κιλό)
  • Αν έχουμε τρία μήλα και πάρεις τα δύο, πόσα έχεις; (Δύο μήλα)
  • Ένα παιδί έπεσε από μια σκάλα 3 μέτρων και δεν έπαθε τίποτα. Πώς έγινε αυτό; (Έπεσε από το πρώτο σκαλί)
  • Αν σε έναν αγώνα προσπεράσεις τον δεύτερο διαγωνιζόμενο, σε ποια θέση θα βρεθείς; (Στη δεύτερη)
  • Όσα περισσότερα κάνεις, τόσα περισσότερα αφήνεις. Τι είναι; (Τα χνάρια)
  • Τι κοινό έχουν οι αριθμοί 11, 69 και 88; (Διαβάζονται το ίδιο ακόμα κι αν τα αναποδογυρίσουμε)
  • Αν έχουμε έναν κουμπαρά 15 εκατοστών σε ύψος και 10 εκατοστών σε πλάτος, πόσα κέρματα μπορούμε να χωρέσουμε μέσα σε αυτό όταν είναι άδειο; (Μόνο ένα, μετά θα πάψει να είναι άδειο).
  • Τι έχει 3 πόδια αλλά δεν μπορεί να περπατήσει; (Το τρίποδο)
  • Ο κύριος Τάκης έχει δύο παιδιά. Αν το μεγαλύτερο είναι κορίτσι, ποιες είναι οι πιθανότητες να είναι και το άλλο παιδί κορίτσι; (50%)
  • Η Ελένη έχει 15 ευρώ. Αγόρασε 3 μολύβια με 2 ευρώ το κάθε ένα και δύο γόμες με 1 ευρώ την κάθε μία. Ξόδεψε τα υπόλοιπα σε τετράδια. Πόσα ξόδεψε σε τετράδια; (7 ευρώ)
  • Η μαμά του Πάνου έχει 3 παιδιά. Το ένα το λένε Νίκο και το άλλο Πέτρο. Ποιο είναι το όνομα του τρίτου παιδιού; (Πάνος)
  • Αν το πολλαπλασιάσεις με οποιονδήποτε άλλο αριθμό, η απάντηση πάντα παραμένει η ίδια. Ποιος αριθμός είναι αυτός; (Το μηδέν)
  • Τι μπορείς να βάλεις ανάμεσα στο 5 και στο 6 για να φτιαχτεί ένας αριθμός μεγαλύτερος από 5 αλλά μικρότερος από 6; (Μια υποδιαστολή, όπου το αποτέλεσμα θα είναι 5,6)
  • Ποιοι τρεις αριθμοί δίνουν το ίδιο αποτέλεσμα όταν πολλαπλασιάζονται και όταν προστίθενται μεταξύ τους; (Το 1, το 2, και το 3, γιατί 1 + 2 + 3 = 6 και 1 x 2 x 3 = 6)
  • Όταν ο Άρης ήταν 8, ο αδερφός του είχε τα μισά του χρόνια. Τώρα ο Άρης είναι 14. Πόσο είναι ο αδερφός του; (10 χρονών)
  • Ο Κώστας ήταν 11 χρονών προχθές και του χρόνου θα γίνει 14. Πώς γίνεται αυτό; (Σήμερα έχουμε 1η Ιανουαρίου και τα γενέθλια του Κώστα πέφτουν στις 31 Δεκεμβρίου. Ο Κώστας ήταν 11 προχθές, δηλαδή στις 30 Δεκεμβρίου και έγινε 12 την αμέσως επόμενη μέρα. Φέτος στις 31 Δεκεμβρίου θα γίνει 13, οπότε του χρόνου θα γίνει 14).
  • Απόψε τα μεσάνυχτα βρέχει, αλλά η πρόγνωση του καιρού για αύριο είναι πως θα έχει ήλιο. Θα έχει ήλιο σε 48 ώρες; (Όχι, επειδή θα είναι σκοτάδι σε 48 ώρες).
  • Η Χριστίνα έχει πολλούς συγγενείς. Έχει 10 θείες, 10 θείους, και 30 ξαδέρφια. Κάθε ένα από τα ξαδέρφια της έχει μια θεία που δεν είναι θεία της Χριστίνας. Πώς γίνεται αυτό; (Η θεία αυτή είναι η μαμά της Χριστίνας)
  • Υπάρχουν δύο μητέρες και δύο κόρες σε ένα σπίτι, αλλά είναι στο σύνολο τρεις άνθρωποι. Πώς γίνεται αυτό; (Υπάρχει η μητέρα, η κόρη της και η κόρη της κόρης).
  • Είναι ένας τριψήφιος αριθμός. Το δεύτερο ψηφίο είναι 4 φορές μεγαλύτερο από το τρίτο ψηφίο. Το πρώτο ψηφίο είναι τρεις φορές μικρότερο από το δεύτερο ψηφίο. Ποιος είναι αυτός ο αριθμός; (Το 141)

5 Αστυνομικοί Γρίφοι Μυστηρίου για Παιδιά

Η δημιουργική απασχόληση των παιδιών στο σπίτι με παραγωγικό τρόπο αποτελεί πρόκληση για πολλούς γονείς. Οι αστυνομικοί γρίφοι μυστηρίου για παιδιά δίνουν έναυσμα σε αυτά να ξοδέψουν δημιουργικό χρόνο κατεβάζοντας έξυπνες ιδέες για την επίλυσή τους. Παρακάτω έχουμε συλλέξει 5 αστυνομικούς γρίφους για παιδιά κλιμακούμενης δυσκολίας, που μπορούν να σπαζοκεφαλιάσουν ακόμα και τους γονείς. Δοκιμάστε να τους λύσετε μαζί και να δώσετε στα παιδιά την ευκαιρία να νιώσουν πραγματικοί ντετέκτιβ.

Ένα είναι σίγουρο – τα αινίγματα αυτά θα σας απασχολήσουν για πολλή ώρα.

  • Μια κρύα μέρα του χειμώνα, ένας άντρας κοίταξε από το παράθυρο και είδε έναν άνθρωπο να στέκεται στην αυλή του. Ο άνθρωπος αυτός έμεινε για πολλές εβδομάδες στην αυλή και ο ιδιοκτήτης του σπιτιού δεν θορυβήθηκε καθόλου. Κάποια στιγμή, ο άνθρωπος αυτός έφυγε από την αυλή. Ποιος ήταν αυτός ο άνθρωπος;

    Απάντηση: 
    Ήταν ένας χιονάνθρωπος.
  • Ο Μάνος είπε στη Νικολέττα, “Αυτό το χαρτονόμισμα των 5 ευρώ δεν είναι αυτό που άφησες πριν στο τραπέζι. Το βρήκα ανάμεσα στις σελίδες 15 και 16 του Χάρυ Πότερ. Η Νικολέττα απάντησε, “Λες ψέματα και μπορώ να το αποδείξω”. Πώς ήξερε η Νικολέττα ότι ο Μάνος έλεγε ψέματα;

    Απάντηση: 
    Όπως όλα τα βιβλία, έτσι και ο Χάρυ Πότερ έχει τους μονούς αριθμούς στη δεξιά σελίδα. Έτσι, οι σελίδες 15 και 16 είναι μια μόνο σελίδα μπρος πίσω, και δεν θα μπορούσε να έχει βρεθεί κάτι ανάμεσα σε αυτές.
  • Ο Γιώργος βρίσκεται στη φυλακή. Το πάτωμα στο κελί του αποτελείται από χώμα και πολύ ψηλά υπάρχει ένα παράθυρο το οποίο δεν μπορεί να φτάσει. Το μόνο αντικείμενο στο κελί του είναι ένα φτυάρι. Ο Γιώργος έχει βάλει στόχο να βγει μέσα σε 2 μέρες από τη φυλακή, οπότε δε μπορεί να σκάψει μια σήραγγα καθώς αυτό θα του πάρει περισσότερο. Πώς θα καταφέρει να βγει;

    Απάντηση: 
    Ο Γιώργος πρέπει να χρησιμοποιήσει το φτυάρι για να φτιάξει ένα ύψωμα από χώμα κάτω από το παράθυρο ώστε να ανέβει πάνω σε αυτό και φτάνοντας στο παράθυρο να ξεφύγει από το κελί του.
  • Η Μαίρη πήγε στην αστυνομία και ισχυρίστηκε ότι δεν βρίσκει το κουτί της με τα κοσμήματα. Η αστυνομία πήγε στο σπίτι της Μαίρης και δεν παρατήρησε κάποιο σημάδι διάρρηξης. Το σαλόνι ήταν τακτοποιημένο και εντελώς καθαρό, αλλά ένα παράθυρο ήταν σπασμένο χωρίς να υπάρχουν γυαλιά στο πάτωμα. Η αστυνομία συνέλαβε τη Μαίρη για απάτη. Πώς ήξερε η αστυνομία ότι η Μαίρη έλεγε ψέματα;

    Απάντηση: 
    Το παράθυρο του σαλονιού είχε σπάσει από μέσα γιατί δεν υπήρχαν γυαλιά στο πάτωμα. Εάν είχε σπάσει από έξω θα βρίσκονταν γυαλιά στο πάτωμα του σαλονιού.
  • Ένας άνδρας βρίσκεται σε ένα στρατόπεδο αιχμάλωτος. Το στρατόπεδο αυτό είναι πάνω σε μια βραχονησίδα όπου δεν επιτρέπεται ούτε να μπει ούτε να βγει κανείς. Έχει πρόσβαση σε μια γέφυρα που ενώνει το στρατόπεδο με την πόλη, η οποία χρειάζεται 3 λεπτά για να τη διασχίσει κάποιος ολόκληρη. Όμως, ο φρουρός βγαίνει κάθε 1 λεπτό από ένα φυλάκιο και ελέγχει τη γέφυρα. Ο φρουρός δεν έχει ξαναδεί το πρόσωπο του αιχμαλώτου. Υπάρχει τρόπος να καταφέρει ο αιχμάλωτος να ξεφύγει;

    Απάντηση: 
    Ναι, αν παραμονεύσει τον φρουρό. Μόλις ο φρουρός μπει στο φυλάκιο, ο άνδρας πρέπει να αρχίσει να περπατάει πάνω στη γέφυρα για 1 λεπτό. Όταν συμπληρωθεί το 1 λεπτό και ξαναβγεί ο φρουρός, ο άντρας πρέπει να αρχίσει να περπατάει προς την αντίθετη φορά. Έτσι ο φρουρός που θα δει κάποιον να περπατάει προς το στρατόπεδο θα τον σταματήσει και θα του πει να γυρίσει πίσω, αφού δεν επιτρέπεται η είσοδος στο στρατόπεδο.

Να Το Πάρει Το Ποτάμι;

Κάποιοι γρίφοι οδηγούν τους μικρούς μας φίλους να βρουν αμέσως την απάντηση και άλλοι χρειάζονται περισσότερο χρόνο. Κάποιοι μπορεί να μας ταλαιπωρήσουν λίγο, ενώ σε μερικές περιπτώσεις θα πέσει πολύ γέλιο μέχρι να φτάσουμε στη λύση. Αν δείτε ότι το παιδί σας δυσκολεύεται, ρωτήστε το πριν του δώσετε εσείς την απάντηση. Καλή διασκέδαση!

ΠΗΓΗ